Adakah Anda Perlu Membersihkan Kereta Sewa Sebelum Memulangkannya?

Adakah Anda Perlu Membersihkan Kereta Sewa Sebelum Memulangkannya

 Adakah Anda Perlu Membersihkan Kereta Sewa Sebelum Memulangkannya? 
Selalunya kami menyewa kereta dengan syarikat perkhidmatan kereta sewa murah. Ada kalanya, menyewa kereta adalah satu keperluan yang tidak dapat dielakkan. Tetapi, banyak kebimbangan timbul setiap kali kita menyewa kereta. Yang paling biasa ialah sama ada anda perlu membersihkan kereta sewa semasa pulang? Memandangkan kami mendapat kereta sewa dalam keadaan bersih, jelas sekali kami akan memikirkan tentang pembersihan kereta sewa sebelum pulang. Nah, anda perlu faham bahawa tiada peraturan yang menuntut kami untuk membersihkan atau mencuci kereta sewa semasa pulang. Anda hanya perlu berhati-hati untuk memulangkan kereta dalam keadaan yang sama yang anda terima daripada syarikat sewa. Jadi, walaupun ia tidak wajib, adakah anda perlu membersihkan kereta sewa? Apakah perkara yang perlu anda perhatikan semasa mengambil dan memulangkan kereta sewa? Teruskan membaca. Blog kami mempunyai semua itu!

Perhatian: benda yang boleh mengotorkan kereta sewa anda

Perlukah saya membersihkan kereta sewa saya sebelum memulangkannya?

Tidak. Anda tidak perlu membersihkan atau mencuci kereta sewa sebelum memulangkannya. Walau bagaimanapun, pastikan anda memulangkan kereta dalam keadaan yang sama yang anda terima daripada syarikat penyewaan atau tidak membuatnya terlalu tidak kemas. Pelanggan lain mungkin telah menyewa kereta semasa anda memulangkannya. Jadi, kereta akan menjalani pembersihan yang mendalam jika anda mengembalikannya dalam keadaan tidak kemas. Syarikat itu juga akan mengenakan Yuran Valeting Lanjutan kepada anda. Pastikan anda memulangkan kereta dengan bersih dan elakkan caj pembersihan tambahan! Apa yang perlu dilakukan semasa mengambil dan memulangkan kereta sewa?

Anda memilih untuk menyewa kereta apabila kereta anda tidak tersedia atau semasa melakukan perjalanan jauh. Perkara awal yang perlu anda lakukan ialah mengambil beberapa gambar kereta, yang merupakan bukti keadaan asal sewaan. Setiap syarikat sewa mengharapkan kereta sewa dipulangkan dengan kemas dan bersih. Jadi pastikan tiada sampah di dalam kenderaan. Jika perlu, cuci kereta cepat supaya kereta sewa akan kemas apabila anda memulangkannya. Juga, jangan lupa untuk mengambil gambar dalaman dan luaran kereta sebelum kembali.

Cara: cegah pencurian kereta sewa anda

Petua: Semua syarikat penyewaan memberi anda kereta yang kemas. Tetapi, pastikan anda menyemak sama ada ia mempunyai sebarang sampah atau bau busuk seperti asap rokok. Jika ada, anda mesti memberitahu syarikat penyewaan dengan segera.

Tips: memandu di shah alam

Apakah yuran pembersihan/Yuran Valeting Lanjutan?

Syarikat penyewaan mengikut cara yang berbeza untuk membuat keuntungan, dan Yuran Valeting Lanjutan adalah salah satu cara sedemikian! Anda sentiasa mendapat kereta sewa yang dibersihkan. Syarikat akan sentiasa mengenakan caj kepada anda jika anda memulangkan kereta dalam keadaan berantakan. Kereta itu memerlukan pembersihan yang mendalam, mengenakan Yuran Valeting Lanjutan yang tinggi.

Petua: cara jimat wang kereta sewa di shah alam

Popular posts from this blog

7 Tips Menjimatkan Wang Sewa Kereta di Shah Alam

Barang-barang yang boleh membuat kereta kurang kemas